HABER DETAYI
Mutluluğun Markası



“Ülke markası” gücü “menşe ülke” gücü anlamına gelmiyor
04.08.2014

Future Brand isimli uluslararası araştırma kuruluşunun son verilerine göre tüketici nezdinde ülke markası gücü, menşe ülke gücünün garantisi değil.

Örneğin, ABD markaları başarı sıralamasında geçtiğimiz birkaç yıl içinde sürekli düşüş göstermiş, fakat ABD en güçlü menşe ülke konumuna yerleşmiştir. Daha açık söylemle; ABD markalarına duyulan güven azalıyor, ancak ABD’de üretilen ürüne güven en üst düzeyde.

Bu durum Fransa için de aynı… Fransa, menşe ülke olarak ikinci sırada, fakat ülke markası sıralamasında 13. sıraya gerilemiş durumda. Diğer taraftan, İsviçre ülke markası başarı sıralamasında 1. sırada olmasına rağmen menşe ülke başarı sıralamasında 7. olarak yer alıyor.

Çin ve Güney Kore ise ülke markası olarak sırasıyla 66. ve 49. ama her ikisi de ilk 10 menşe ülke arasında yer alıyor. Bu araştırma verileri, zayıf “ülke markası” imajının “menşe ülke” imajına zarar vermediğini mutlak olarak gösteriyor. Dünya çapında Çinli markalar yeteri güce kavuşmamış olsa bile Çin, üretici ülke olarak gücünü arttırıyor.

Haberler