HABER DETAYI
Mutluluğun Markası



Midea ‘nın Stratejik Dönüşümü İlk Sonuçlarını Vermeye Başladı
06.11.2013
Midea'nın yakın zamanda Filipinler'e genişlemesini haber yapan yerel gazete olan The Phillippine Star; "Çinli Midea cihaz üreticiliğinden global oyuncuya nasıl ilerledi" başlıklı bir tam sayfa yazı yayınlayarak şirketin hem Çin'deki hem de dünya çapındaki büyümesinin genel bir bakışını sundu.

Makale Midea'yı, yalnızca dar bir görüşle Çin'in hatırı sayılır büyüklükteki piyasasına odaklanmak yerine ülkenin dışına genişleme yoluna giden diğer Çin işletmeleri için bir rol model olarak adlandırıyor. Güney Kore ve Japonya merkezli diğer şirketlerin kendi ana piyasalarından dışarı açılmaktan başka bir çareleri yokken, Midea'nın yurt içi işletme çalışmalarına paralel olarak global piyasaya oynama stratejisini takip eden nispeten az sayıda Çin markası mevcut: Huawei, Tsitango ve Lenovo dünya çapında gerçek tutunma başarısı gösteren az sayıda markadan birkaçı olarak adlandırabiliriz.
1968'deki mütevazı başlangıcından bu yana Midea, 2012 yılında 100 milyar RMB'den(Renminbi) fazla yıllık ciro yapan global bir holding haline geldi. Midea'nın tüm başarılarını açıklayan yazar Wilson Lee Flores, Midea'nın başarısının 10 temel kilit nedeni olduğu sonucuna varıyor: 1. Pozitif marka imajı oluşturma; 2. Vizyoner liderlik; 3. Entegre üretim tesisleri; 4. Profesyonel yönetim; 5. Yerel piyasada başarı; 6. Aktif global genişleme; 7. Güçlü uluslar arası ortaklar; 8. Dikkatlice planlanmış M&A; 9. ArGe alanında önemli yatırımlar; 10. Aktif şirket sosyal sorumluluğu.
Haberler